Unterbart!

Haft två helt awesomedagar!

Igår:
Klcokan ringde och jag och Rebecka gick ner för att morgonfodra i stallet. Vi segade lite och sen käkade vi frukost och kollade på andra Paranormal activity filmen. MYS! :D När vi släpade ner oss till stallet för att rida så var vädret helt underbart! Vi drog in Mirre och Märta och gav oss iväg!
Hur stekiga såg vi inte ut då?!
Fyfan vad med kläder vi hade på oss! Och eftersom solen låg på som fan så åkte även solbrillorna på ;)
Vi tänkte rida bort mot några stora ängar att rida på, dom ligger på samma väg som ''Sandö-rundan''. När jag sitter upp på Mirriam så var han helt galen! Jäklar vad han höll på! Kunde inte ens gå framåt! Galet, aldrig sett honom så!
Började tillochmed fundera på om han vr skadat nånstans.. Vi rider bort mot ängarna vi skulle till, men där var det fullt med skidåkare och Märta är livrädd för skidåkare. Vi stannar upp, tänker på det fina vädret vi har, hur mkt klockan är och vart vi ska rida nu! Jag kollar på Becka och det var som båda tänkte ''Sandö!!''. Jodå, efter lite paniksamtal till mamma för att fråga  när vi skulle iväg så red vi in på Sandörundan. Mirre var jätteglad, tror att han tyckte det var lika mysigt som jag gjorde.
Han var piggelin som en galning samtidigt som han gick skitfint! Kunde samla honom i galoppen för att sen låta honom ge allt liksom! Underbart! Innan vi var bort på ängarna så red vi in på en väg som går en annan runda. Det var bara en raksträcka men ack var underbart det var! Pudersnön låg orörd upp till över knäna på hästarna. Mirriam tyckte det var skitmysigt! Vi red vidare, hela turen var typ orördpudersnl med lite skidåkre här och var. Haha, jag höll faktiskt på att åka av! För att kommer över till en av stigarna påvägen hem brhövde man komma över värsta snödrivan. Jag trodde Mirre skulle gå över det höga och spetsiga snödrivan men oj vad fel jag hade! Jäklar, han typ reste sig rätt upp och sen tog han typ fart med bakbenen över hela drivan. jag hängde på halsen på honom men lyckades kravla mig upp! Han blev rätt skärrad av att jag hänga på honom, men stog still så jag kunde häva mig upp.
En bit längre bort fanns det faktiskt en snödriva man kunde hoppa över. Efter det hoppet börjae jag och Becka smått tävla, jag och min supersnabba arab vann stort. Jag höll in honom en del men vi hade fortfarande ett högt tempo i början, också kommer vi in på en sväng.. Håller in mer eftersom jag inser att han kommer aldrig kunna klara svängen. Efter så låg ju Becka långt före, men vi kom som en kanon verkligen! Fattar inte vad han fick kraften ifrån men jäklar vad det gick!
När jag kom hem undrade jag varför jag var så galet torr i ansiktet och det sved så galet! Men så blir det när man är ute i solen i 2-3h! Lite färg i ansiktet har man fått efter gårdagen, UNDERBART!!!
Fattar ni var mysigt det var eller?!
Fint väder, underbar häst, pudersnö till över knäna och en riktigt fin kompis! ♥
Livet leker ibland!!
(Bilder får ni imorrn :D)

Åkte därifrån hem och duschade sen hem till Marcus, men kvällen och idag skriver jag om imorrn, nu ska jag släcka!
Puss och godnatt, imorrn är det alla hjärtansdag! Det kommer firas utan pojkvännen men med finaste ponnyn.. Det blir nog rätt bra iaf hoppas jag :)
Trött chey står det i min panna just nu.. :P
GODNATT, NU SKA JAG DÖÖÖ LITE!! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0