Indonesisk kyckling

Orkade inte skriva igår, så jag skriver nu istället!
galet gott blev det, en ny favorit för min del!
Min middagsgäst blev också väldigt förtjust i rätten och gav det bästa möjligabetyg!
Det gör även jag! 

Du behöver:
4 personer

1 grillad kyckling eller
6 st kycklingbröst, stekta i mindre bitar
1 stor röd paprika
4 dl vispgrädde
1 stor krossad vitlöksklyfta
1,5 tsk curry
1,5 tsk sambal oelek
1,5 dl mango chutney
jordnötter eller cashewnötter

Gör såhär:
Sätt ugnen på 225 grader. Om du du kör på färdig grillad kyckling så delar du den och skär köttet i småbitar. Skär paprikan i mindre bitar. Lägg kycklingen och paprikan i en ugnsform välsmord med smör. Vispa grädden till lagom skum, rör sedan ner den krossade vitlökskyftan. Tillsätt curry, sambal oelek och mango chutney. Häll gräddblandningen över kycklingen. Strö över nötterna. Grädda i ugnen i ungefär 20 min.
Servera med ris och lite sallad!

Grädde med curry, sambal oelek och mango chutney

Kyckling och paprika

Ris som serverades till




Somsagt,
otroligt gott!

Betyg:
10/10


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0